Firma UMF działalność rozpoczęła od budowy cystern 406R Zaes. Rude cysterny ze znakiem DEC po dziś dzień są jednym z jej flagowych produktów. W ofercie od lat posiada gamę lokomotyw spalinowych SM/SP/SU42 i SM48 w wielkościach od HO do N, a także model Class 66 w TT.
Firma UMF zajmuje się też przebudową parowozów, która nie jest zwykła konwersją z dodaniem tabliczek i kilku elementów, ale głęboka ingerencją w budowę, dla upodobnienia poniemieckiego parowozu do maszyny przez dziesięciolecia modernizowanej w polskich ZNTK’ach. UMF oferuje szeroki wachlarz parowozów i typowego polskiego osprzętu do nich.
Dewizą obu firmy UMF są innowacje. Nie chodzi tu bynajmniej o kosmiczne technologie, a o ciągłe doskonalenie oferowanych modeli i części do nich. Z tego powodu może się okazać, że te same wyroby kupione w rożnych momentach znacznie się od siebie różnią. Wynika to z ciągłego wprowadzania zmian i ulepszeń.
Dbając o odwzorowanie każdego szczegółu, staramy się odtwarzać w miniaturze tabor kolejowy, głównie wagony towarowe. Korzystając z technik małoseryjnych tworzymy modele zawierające niedostępne w wielkoseryjnych produkcjach detale, jak ażurowe pomosty, czy poręcze o grubości zgodnej ze skalą, a także odtwarzamy w modelu naturalne uszkodzenia występujące w prawdziwym taborze, jak wytłuczone burty węglarek, czy spawane łaty.
Nasze modele stanowią możliwie wierne odwzorowanie rzeczywistego taboru, dlatego mogą wyraźnie różnić się od modeli wielkoseryjnych. Wykonywane są na podstawie szczegółowych pomiarów oryginału i dokładnej dokumentacji zdjęciowej. Jeżeli jakieś parametry naszego modelu znacznie odbiegają od modeli „firmowych”, np grubość burt wagonu, poręczy, drabinek, czy szerokość pudła to wynika to z faktu dokładniejszego oddania niektórych wymiarów w naszych modelach 😀
Ceny prezentowane na stronie są podwójne. Najczęściej cena w nawiasie oznacza cenę za model gotowy nt. cena poza nawiasem za zestaw do samodzielnego montażu..